Hoe het allemaal begon
Op een gezellige avond met bevriende wijnliefhebbers kwam een onbekende fles wijn op tafel. Iemand had deze meegenomen van vakantie en vertelde uitgebreid over het wijnhuis dat hij had bezocht en de mooie wijnen die ze maken. We kregen foto’s en filmpjes te zien en uiteraard mochten we de wijn ook proeven. Nou, het was een topwijntje. We hadden een geweldige avond. De beleving tijdens die avond is de voedingsbodem gebleken voor het concept van Beyond The Bottle.
We zijn gaan brainstormen hoe we wijnliefhebbers kennis kunnen laten maken met onbekende wijnhuizen. We hadden al vrij snel een plan opgevat om hiervoor een online platform te creëren waar we de ruimte nemen om met mooie sfeerbeelden een verhaal over de wijnhuizen te vertellen.
Uiteraard vinden we het ook belangrijk dat men deze wijnen dan ook kan proeven, maar we wilden geen wijn webshop beginnen. Daar zijn er immers al genoeg van.
Zo ontstond het idee van de wijnverhalen. Om de 1 à 2 maanden willen we een nieuw wijnverhaal publiceren en daar een beperkte hoeveelheid wijn bij aanbieden. We kopen eenmalig een kleine hoeveelheid wijn in en deze kunnen jullie aanschaffen, zolang de voorraad strekt. Daarna is het klaar: Het verhaal is verteld, de wijn is geproefd. Tijd voor de volgende expeditie.
Er zijn in Europa honderden wijnboeren die bijzondere wijnen maken maar die de Nederlandse markt nooit bereiken. Doordat wij een beperkte oplage inkopen & onze energie steken om het complete verhaal in beeld te brengen (is een intensieve samenwerking tussen ons & de wijnboer - waardoor we echt een band opbouwen en we nog meer tot de kern komen), gunnen de wijnboeren ons ook om de wijn aan te bieden op de Nederlandse markt. Juist omdat wij een beperkte oplage eenmalig meenemen, maakt het deze unieke samenwerking mogelijk. Kleine wijnboeren hebben namelijk te weinig flessen voor grote commerciële wijnwinkels of webshops. Een uitermate geschikte match dus.